Budak Omega..Mak Omega..

MY BABY

Ini ialah Ezhan. Skrang umurnya sudah 10 bulan. Kejap saje membesar. Progress skrang sudah pandai berdiri dan merangkak dengan aktifnya.

Syukur Alhamdulillah.. Ezhan masih lagi breastfeeding. Inilah 1st anak saya yang saya fully breastfeed. Untung jadi WAHM sbb tak payah melalui proses stok susu yang saya lalui untuk anak saya pertama, kedua, ketiga dan keempat. 

Nampaknya, breastpump saya dah tersadai dalam almari. Nasib baik beli hat murah. Kalau mahal.. rugi plak.

Syukur Alhamdulillah, saya jimat membeli susu formula. Kalau anak2 yang lain dulu saya memang dah campur. Kos membeli susu formula memang tinggi. Bayangkan setin dalam harga RM70 dan saya perlukan dalam 4 tin sebulan. Pejam mata je dulu janji anak minum susu.

Skrang budget susu formula memang takde. Memang rasa amazing sbb susu masih ada. Tak pernah rasa bekalan susu panjang selama ini.


SANGAT BERBEZA

So far, Ezhan sihat alhamdulillah. Kulit dia cantik dan lembut. Dia kurang sakit. So far, syukur Alhamdulillah. Mudah2an Ezhan sihat sentiasa. 

Breastfeeding selama hampir 10 bulan memang terasa bonding yang sangat berbeza dengan anak-anak yang lain. Sambil bf, saya berzikir dan berdoa kat ubun2 Ezhan. Saya selalu doa yang baik-baik untuk dia. Sambil itu saya cakap.. "Insya Allah, Mama akan bagi susu untuk Ezhan sampai 2 tahun yer.."

Saya teringat lagi semasa Firman dan Emran yang saya bf tidaklah lama sangat. Just cukup 6 bulan saje. Walhal Ryan anak ke-2 boleh juga sampai 2 tahun walaupun mix. Sangat berbeza dari sudut kesihatan mereka sebenarnya semasa mereka kecil. Firman dan Emran mmg kerap masuk hospital semasa kecil. Emran lagila.. dengan masalah lactose nye. Tak boleh terlebih lactose nanti cirit birit.

Pengalaman memang mengajar saya dan untuk Ezhan anak bongsu saya, saya akan memberi yang terbaik untuk dirinya. 

SUSU BERKUALITI

Susu badan pun kenalah yang berkualiti juga, betul tak? Jadi nak menjamin susu yang baik dan elok, pemakanan saya juga kenalah elok.

Kalau susu formula kita selalu dipengaruhi dengan kehebatan DHA la.. sebenarnya, setinggi DHA susu formula tidak sama dengan kandungan DHA daripada susu ibu.

Namun, ibu kenalah mengambil kandungan DHA yang baik untuk disalurkan ke dalam susu dalam badan

Sebenarnya telur, ikan, daging, etc merupakan makanan yang tinggi kandungan OMEGA-3 dan DHAnya. Tapi tula, terlebih makanan tersebut tidak bagus juga untuk kesihatan kerana ini akan menyebabkan kolestrol pula.

PILIHAN TERBAIK

Sejak jadi member SHAKLEE ni, memang teruja saya nak mencuba supplimen ini. Kalau dulu, saya kerap membeli OMEGA jenama lain. Tapi sbb banyak benefit menjadi ahli, saya tidak ragu2 lagi dengan supplimen OMEGAGUARD SHAKLEE.




Ternyata kandungan khasiat yang terperlukan ialah yang tertinggi. Jadi sudah pasti harganya berbaloi dengan khasiatnya. Lagipun takdelah mahal sangat.

Skrang ni tengah bulan promosi jadi sangat berbaloi memilikinya. Nak dapat harga istimewa, contact saya.



TESTIMONI SAYA

Skrang saya mengambilnya 1 biji pagi dan 1 biji malam. Cuma jika saya rasa tidak sihat, saya akan menambah biji nya menjadi 2 biji pagi dan 2 biji malam. Alhamdulillah elok lepas tu.

Sebenarnya perbezaan yang ketara selapas makan OMEGAGUARD ini ialah astma saya kurang. Then saya dapat rasa berat badan saya menurun selepas bersalin kan Ezhan. Now mantain in ideal weight.

Ternyata niat saya mengambil OmegaGuard ini ialah untuk memberi khasiat susu yang terbaik kepada Ezhan. Ini kerana khasiat DHA dalam OMEGA ini membantu tumbesaran dan perkembangan otak bayi dan juga membantu perkembangan memori bayi.

Perbezaan juga kelihatan kepada Firman yang ada penyakit Nephrotic Syndrome nya. Once dia relapse, dia kandungan kolestrolnya sangatlah tinggi. Bahaya bila kolestrol tinggi dan boleh effect jantung. 

Jadi sebagai langkah berjaga-jaga, memang saya menyuruh Firman mengambil Omega Guard. Alhamdulillah, resultnya selepas sebulan menunjukkan penurunan yang banyak.


Saya ada seorang jiran yang memang mengambil OMEGAGUARD dengan saya. Setiap bulan pastinya dia order. Tak salah saya, dia ada masalah darah tinggi. Setiap bulan dia akan buat check up di hospital. One day dia happy inform saya yang result darah dia menunjukkan banyak improvement. Saya pun jadi kagum. Saya juga lihat susuk badan dia makin menyusut. Dalam hati, syukur Alhamdulillah. 

So, best ke best OMEGAGUARD??!! 



Banyak lagi manfaat daripada OMEGAGUARD ni. Sila baca di bawah..





Boleh tengok dalam YOUTUBE juga.


Alhamdulillah, sememangnya OMEGAGUARD sangat serasi untuk saya dan keluarga. Sememangnya saya ni jenis health conscious jadi mana yang mempunyai kesan yang terbaik, itu yang saya akan sediakan untuk saya dan anak2.

Kesimpulannya OmegaGuard memanglah tersangat bessst.

Semoga entry kali ini memberi manfaat kepada yang membacanya.

Terima kasih kerana sudi baca..

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi iamja untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

MARFUZA ZAINAL
Member of Maria Firdaus' Millionaires in Shaklee (MFMS) Empire
Shaklee ID : 963895
iamja77@yahoo.com

013-3999441 (Call, SMS, WhatsApp)

Comments