Tips


Rindu sangat-sangat suasana di Masjidil Haram. Ternampak video ni masa saya dok belek2 laptop saya.

Kelihatan para pekerja sedang membersihkan dataran kaabah. Sebenarnya pembersihan gitu non stop. Dari pada orang mengelap Al-Quran sampailah yang membersihkan lantai. Banyak sungguh pahala mereka itu kan,

Sebelum saya ke sana, saya dah acknowledge tentang bahan kimia yang mengelap lantai itu. Rata2 menyuruh jemaah memakai stokin. 

Banyak kes saya dengar kaki jemaah merekah dan merah2. Ada kes yang tak boleh mengerjakan tawaf dan umrah sbb kes kaki mereka itu.

Solusinya ialah memakai stokin. Mcm saya, saya akan sapu krim pada tapak kaki pada setaip hari. Alhamdulillah.. kulit kaki saya ok saje.

Video dirakam pada sekitar bln July 2011. Dataran kaabah belum ada construction macam skrang. 

Oohh saya rindu untuk kesana lagi.. 



Comments