Syukur Alhamdulillah..


Alhamdulillah.. Allah beri kekuatan pada diri saya untuk berpuasa sunat Tasu'a Muharam dan semoga Allah memberi kekuatan kepada saya lagi untuk berpuasa sunat Asyura. Semoga dengan Puasa ini, Allah mengampunkan dosa-dosa saya yang banyak ini. 

Semalam, syukur kepada Allah sebab suami saya telah membawa saya ke Hosp Putrajaya untuk medical check up saya. First time.. hmm.. takla.. ada la a few times (tak sampai 5 kali) sepanjang saya mengandung yang pernah dia teman saya. Sampai saya peluk dia and say.. "THANK YOU!!!". Best dapat berbual2 dan spend time dengan suami sendiri. Saya kata.. hospital kerajaan memanglah camni. Lama.. kena tunggu.. berdiri. Hahahah. Dan dia jawab.. ala takpa. Saya boleh main golf dan berjalan jauh. Siap nasihat saya.. menunggu ni ialah ujian kesabaran. Hahahahaha.. saya nak gelak dalam hati. Bagus betul suamiku. Kalau teringat satu ketika dulu, bab2 menunggu ni memang dia tak pernah sabar. Syukur Ya Allah.. 

Inilah nikmat mengandung. Saya dapat rasa, bila saya mengandung Allah sentiasa bersama saya. Bukanlah saya nak kata saya nie baik sangat. Tapi saya dapat merasakannya. Sampai saya menghitung hari saya, dah nak bersalin dah. Lepas ni, saya kena bekerja keras untuk berdoa kepada Allah. Saya terasa Allah lambat memakbulkan doa saya.. hhmmm.. begitula. Skrang ni, saya rasa kalau saya buat salah contohnya solat terlambat.. marah anak2.. Allah memang bagi feedback on the spot. Kalau saya marah anak, nanti saya tengok suami saya marah saya plak. Kalau saya lambat solat, adalah kesukaran tetiba datang. Lalu.. bila terjadi begitu.. istigfar banyak2lah saya sampai saya tak ada doa lain selain daripada Astagfirullahhalazim.

Oh yer.. Alhamdulillah sekali lagi. Plasenta@uri saya dah berada di atas dan menjauhi pintu rahim sejauh 30cm. Syukur Ya Allah. Saya rasa nak menangis dan kata Doktor, Insya Allah saya boleh bersalin secara normal. Saya doakan semoga saya dapat melahirkan baby ke 5 dengan mudah dan selamat. Saya berdoa semoga Allah memudahkan proses kelahiran ini sehinggalah tempoh berpantang nanti. Amin.

Alhamdulillah... esok saya akan menghadiri Majlis Program Cemerlang anak saya. Ryan tunjuk saya surat semalam dan dia inform dia akan dapat hadiah esok. Syukur dan Insya Allah saya akan menghadirinya esok. Walaupun cuti Annual Leave saya dah nak habis.. saya akan tetap akan pergi untuk beri sokongan kepada Ryan. 

Alhamdulillah.. pendaftaran Firman ke Kem Solat anjuran transformjiwa under Ebit Lew berjalan dengan lancar. Allah telah memberi rezeki dan memudahkan Firman, Insya Allah, supaya dpt ke sana pada 24-26 Nov. Terima kepada kawan saya Wai dan tidak lupa juga kepada kawan baik Firman, Afiq sbb dengan cara berkumpulan ini fees dapat dikurangkan sebanyak RM30. Dan yang paling best, Firman tidak sunyi untuk ke program selama 3H2M tu. Namun saya berharap tiada halangan apabila tiba masanya nanti. Semoga semua kawan2 Firman dan Firman sendiir sihat dan dapat memanfaatkan program itu sebaiknya2. Amin. 

Semoga Allah memudahkan urusan saya dan keluarga saya. Amin. 



Comments