Khasiat dan Program supplimen semulajadi

Seorang sahabat bertanya 

Angah said... nak tanya, produk -produk ni sesuaikah untuk org yang ada fibroid, sis dan endo (endometriosis)?

Jawapan saya: SESUAI sangat 

Sebelum tu saya nak cerita sket. Saya mempunyai seorang anak yg mempunyai penyakit buah pinggang yang dipanggil nephrotic syndrome. Bahan ubatannya ialah PREDNISOLONE @ STEROID. Sejak dulu saya telah mengenali banyak supplimen semulajadi yang bukan berasaskan drugs. Start dengan Power Factor, STARCH, etc. Sampai satu tahap saya dah malas nak consume supplimen ni sebab mahal. Doktor pesan, Firman ni kena jaga immune system dia saje. Jangan bagi demam dan sakit. Kalau sakit, kena cepat2 terus dapatkan Antibiotik. 

Saya ikut cakap doktor sbb Doktor ni dah jaga Firman sejak Firman berumur 1 1/2 tahun lagi dan skrang umurnya dah hampir 68 tahun. Doktor ni dah ajar saya mcm2 jenis ubat dan mcm2 nasihat sehingga anak2 yang lain Alhamdulillah..saya boleh handle mereka melalui pengalaman menjaga Firman.

Tidak ketinggalan, saya juga suka pergi Farmasi sbb suka makan mcm2 supplimen. Nak cantik beli Evening Primrose dan Vitamin E. Nak kurus saya cari Lecithin. Saya akan duduk berjam2 di Farmasi sbb nak cari supplimen yang murah dan sesuai.

 Skrang tak perlu lagi. Saya ada Farmasi Shaklee yang hanya saya sentuh dan order di hujung jari. 


Saya juga tidak perlu fikir ttg harga kerana harga dia sangat reasonable dan kita juga boleh menambah pendapatan melaluinya. Oleh kerana saya ada banyak pengetahuan.. banyakla konon tentang supplimen ni, saya mmg tak ragu lagi. In fact sejak mengenali SHAKLEE, ilmu pengetahuan saya tentang bagaimana nak solve satu2 penyakit tu bertambah. Oooo.. GLA boleh makan untuk kurangkan penyakit ni rupanya.... Kalsium untuk sembuhkan ni. masa baca tu oooo je memanjang.

In fact, Shaklee beri saya satu buku tentang khasiat dan cara nak kurangkan mcm2 penyakit berasaskan supplimen semulajadi ini.. eg. kencing manis, gout, sakit tulang, etc. ooohh.. kalau ada sijil pharmacy saya dah entitle kot kerja kat pharmacy. Ecececeh.. Perasan. Alhamdulillah. So, skrang ni dengan izin Allah  saya beri suplimen untuk Firman iaitu OMEGAGUARD. Produk ni bukan saje dpt mengurangkan kolestrol dalam badan tapi dpt kuatkan immune sistem. Alhamdulillah.. nampak dia sangat sihat. Kelebihan OMEGAGUARD lagi tu nanti saya cerita ok. 

Nak cerita tentang GLA complex dulu. 

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. Ikutkan saya rasa function dia sama mcm Evening Primrose yang selalu ambil dulu. Now saya dapat banyak lagi ilmu ttg khasiat GLA ni. 

  Antara kelebihan GLA adalah :
  • membantu mengawal hormon dan kitaran haid
  • membantu meningkat kesuburan bagi mereka yang sukar mendapatkan anak.
  • melegakan PMS
  • menguatkan kuku dan rambut
  • menjadikan kulit lebih berseri
  • membantu menangani ekzema
  • mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  • menguatkan imuniti tubuh
  • melambatkan proses penuaan
  • mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
  • mengawal kencing manis dan darah tinggi
  • mengawal kolesterol
  • untuk fungsi saraf






Ni ialah pengalaman mereka yang telah consume GLA untuk 2 bulan. Impress!!!






Alhamdulillah.. banyak khasiat GLA ni ropernya. So Angah.. terbukti Insya Allah.. produk2 nya diyakini oleh ramai pengguna.

Sesiapa yang nak order boleh klik sini.


Comments