My Eldest


Ini ialah anak sulong saya. Namanya Muhammad Firman. Namanya diberi oleh Papanya sempena seorang racer F1, Ralph Firman. Kebetulan pada tahun tu Tok Laki saya asyik tgk F1 je kot dan asyik2 muncul nama Ralph Firman so muncullah idea untuk beri nama tersebut kepada anak sulongnya. 

Firman now dah berumur 10 tahun. Besar dah kan. Berat sekarang 47kg dengan ketinggian 135cm. Lagi 20 cm dah boleh potong ketinggian saya. Nampak je besar sampai orang ingatkan umurnya 12-13 tahun. Tapi baby sulong saya ni masih kecil lagi. Kecil2 pun dia dah boleh masak sendiri. Hahahha. Setakat goreng telur dan goreng burger la. DIa pun boleh masak maggi sendiri dgn resepi without salt. 

Firman ada satu penyakit nama Nephrotic Syndrome yg dihidapinya pada tanggal 23 Mei 2005 ketika usianya 21 bulan. Nanti saya cerita kisah Nephrotic Syndrome dia. 

Rindu tgk gambar2 dia masa kecil. Muka Erfan sebijik mcm muka dia. 









Hari ni saya teringat Firman sbb pagi ni dia ada Final Exam. Semoga Allah permudahkan urusannya. Amin.

Comments