Emran plak sakit



Saya terima dugaan ini dengan tenang. Bukan senang menjadi ibu tapi saya akan terus berjuang menjadi seorang ibu yang baik dan sabar. Daripada Firman.. then Emran. Syukur Ryan kuat immune system dia. Malam semalam saya tidur pkl 2pg dan bangun pkl 4pg. Emran tak dapat tidur. Sakit tekak. Makan minum semua taknak. Pkl 7.00 bawak Emran ke klinik. Kena jab sbb temperature tinggi. Sian Emran...

Nangis saje dia. Pagi tadi saya ambik time slip. Lepas ke klinik panel di Sri Muda Shah Alam, saya htr Emran ke rumah bbsitter. Anyway, Dr kata Emran kena infection kat tinga dan mulut. Then petang Pak Mat (bbsitter Emran) called saya. Kebetulan masa tu saya singgah kat Petronas utk solat Asar. Saya biasalah, kalau balik rumah, saya mmg tak sempat nak balik rumah.. kadang2 solat magrib kat sini. Pak Mat kata Emran taknak makan.. minum. Tidur je dia. Alahai... sampai rumah bbsitter, terkejut saya tgk Emran. Panas badannya dan mulut bengkak. Subhannallah. Saya called suami saya.. dia setuju supaya Emran dibawa ke hospital (SDMC mana lagi..) Better check darah, etc. Firman dan Ryan tinggal rumah bbsitter sementara saya bawak Emran berdua saje.

Alhamdulillah.. lepas check darah kandungan darah semua ok. Emran nie lepas menangis sepuas hati kat spital gara2 kena check temperature, check tekanan darah dan ambik darah, ok dah. Nampak sihat tiba2. Syukur. Nampak biskut terus nak makan.

Sebenarnya penyakit dan sembuh itu drpd Allah. Kita hanya mampu berdoa dan tawakal kepada Allah.

Btw, Firman pun dah start makan Prednisolone@Steroid utk sebulan. Saya berharap ini kali terakhir dia makan steroid. Tapi tulah dah besar.. dia takut nak makan banyak kalau dia terasa lapo. Dia sanggup telan oat sbb nak buang kalestrol.
Ok.. nak buat kerja rumah. ntah tidur pkl baper la malam ni. yakinm boleh....

Comments

  1. Ja..kalau tekak dia sakit or bengkak..bagi dia mkn yogurt. Dulu anak mona pernah kena. Admit kat Columbia Asia 4 hari. Last2 sbb dia x mau mkn doc suruh beli yogurt kasi dia makan

    ReplyDelete
  2. Ye ker Mona.. Ok.. Ok.. petang nie gak ja pegi beli Yogurt. TQ Mona for sharing..

    ReplyDelete

Post a Comment