Change



Bermula dgn kelewatan saya sampai ke office pada pkl 8.01am, something berlaku dlm diri saya. Ok, saya dah berjanji dgn boss saya untuk CHANGE time frame saya setiap pagi. Peruntukkan 10 minit extra untuk aktiviti2 yang tak diingini berlaku seperti jem dan masalah2 anak. Cemana kalau schedule saya setiap pagi bermula pada pkl 5.am. akan menjadi 4.30am?

 Kalau waktu ini umpama waktu sahur saya pada bulan Ramadhan tapi kali ini sahur saya ialah setiap hari.  Pergi kerja by 6.45am dan pkl 7.50am sudah sampai office. Pkl 8am start kerja dan tung tang tung tang (mcm kerja potong kayu je).. pkl 5.45pm, balik.. ambik anak2.. singgah solat mana sempat dan pkl 8pm, kena pastikan sampai rumah. Mandikan anak2, siapkan makan, tengok kain baju untuk dibasuh dan diangkat from ampaian, tgk homework anak2, dan last sekali zzzzzzz. So, bila masa saya nak berFB.. menulis blog, etc??

Kadang2 datang jugak tensen saya sbb penat. Bayangkan, setiap hari saya hanya tidur hanya 4 jam. Dpaat 5 jam tu kire bonus.  Tapi saya tak kisah. Kadang2 saya rasa ruginya tidur. Tapi saya kena tidur untuk berehat sbb kalau tak kepala saya pening. Tu pun nasib baik ada erfan yang akan paksa saya tidur sbb nak nenen. Kalau tak mungkin saya tak tidur la.

Sebenarnya saya kena berubah. Otak saya dah tepu. Saya kena start balik membaca buku. Start menulis blog untuk build subconscious mind saya. Selepas menonton youtube di bawah ini, saya terasa nak buat sesuatu untuk mengubah kehidupan saya. 

Nanti saya fikir yer… 




Comments