Masa oo Masa





Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

OK.. setiap pagi saya akan cuba untuk update blog. Just write anything and spend it for 15-20 minutes. Saya dok teringat bila saya buat begini, saya akan lebih focus dalam diri saya pada hari tu. Cakap pada diri sendiri  ( yg baik2 sajelah) umpama menginput data2 positif ke dalam diri kita. Insya Allah.

Minggu ni saya telah bernekad untuk push diri saya memaximisekan perkara2 yang baik dalam diri saya. Saya cuba buang sifat malas saya. Saya cuba buang mengantuk saya. Saya cuba bangun seawal pagi. Saya recall balik segala aktiviti dan amalan saya yang pernah saya lakukan yang membuat diri saya energetic.

Alhamdulillah. It works so far. Yang penting doa dan terus berdoa. Bangun pagi itu ialah ubat segala2 nya. Saya nampak perubahannya. Selain daripada membuat ibadah sunat dan wajib pada setiap pagi,  saya cuba menulis apa yg saya ingin lakukan.  Saya berkata pada diri saya, saya tidak mahu mensia2kan hari saya pada hari tu. Bila saya buat begitu, Alhamdulillah internal energy muncul dalam diri saya. GREAT!!!

Ooo Masa. Minggu nie sudah 30 weeks kandungan saya. So far, Alhamdullillah. Baby dalam perut ini bergerak sangat aktif. Saya doakan baby keluar secara normal dan semoga Allah memudahkan urusan saya. If skrang 30 weeks maknanya ada lagi 8 weeks.  8 weeks itu maksudnya juga saya ada 8 weekends utk membuat persedian baby. Antaranya..

1.       Basuh baju2 baby, recycle baju2 Erfan.
2.       Siapkan drawer utk baby
3.       Mengemas dan membuang barang2 yg tidak digunakan seperti toys lama  etc untuk memberi space.
4.       Menyediakan playpen
5.       Membeli barang2 kelengkapan baby… tak banyak sangat pun nak kena beli.
6.       Prepare bag untuk ke hospital maybe seawal 35 weeks

Saya tak sabar. Tak sabar nak tengok baby dan tak sabar nak cuti 2 bulan.

Oklah.. itu saje coretan saya utk hari ini. Jom kita lakukan yang terbaik pada hari ini. 




Comments