Jom lakukannya


Semua orang nak murah rezeki kan. Saya pun. Kalau nak cerita bab sedekah.. saya ada banyak testimoni diri. Bukan saya nak menunjuk2 dan bercerita. Tapi mmg byk magic berlaku. Even semua tips di atas kalau dibuat mmg hidup terasa magic. 

Dulu masa zaman saya study.. saya jenis sangat kedekut dan berkira. Kalau makan dengan kawan2, saya  mesti minta bayar sendiri-sendiri. Tak pun.. kalau saya dahulukan, immediately saya mintak dan tuntut bayar balik. Itu saya dululah. Mostly saya dulu the other round drpd membuat amalan2 di atas. Di pendekkan cerita, mmg hidup dulu sangat tak best. Terasa kawan tak ramai dan byk difficulty berlaku dalam hidup. 

Bila ditimpa masalah, saya memohon kepada Allah. Selepas itu,  bila mendapat tips dan apa2 pun amalan berkaitan dengan kemurahan rezeki saya cuba buat. Pada masa dulu maybe sukar untuk melakukannya. Sbb perasaan risau dan takut. Especially bab sedekah. Kalau saya beri, saya takut duit saya susut. Mcm tula saya fikir. Then, bila dikatakan kita sedekah Allah akan balasnya berganda. Dulu mmg niat begitu sbb nak berganda. Itu mmg tak betul. Lama-kelamanan saya paksa diri saya buat. Apa yg saya fikir, saya berserah kepada Allah. Saya pegang satu prinsip, takpe... Allah akan balasnya. Allah yang bagi kita rezeki. Dengan bersedekah, Allah akan memudahkan hidup kita. Lama kelamaan, Alhamdulillah.. drpd terpaksa, drpd mengharapkan balasan dan lama kelamaan, perasaan itu berubah. Alhamdulillah. Yang penting bagi saya percaya kepada Allah. Agaknya begitulah kita ajar anak2 kita dan bagaimanan perasaan anak2 kita berubah sedikit demi sedikit kan. 




Shaklee dan sedekah? Apa kaitannya?

1. Share info dan menolong orang. Bagi saya ia part of sedekah. Saya akan teruskan bercerita tentang kebaikan ESP ini. Kalau orang itu pulih dan serasi, saya sangat happy.
2. Saya nak tolong orang menyelesaikan masalah kesihatan mereka dengan izin Allah. Percayalah it works pada diri saya dan ramai orang. Banyak testimoni yang baik2 tentang ESP ini.
3. Saya sanggup pergi beli dan pos kepada mereka yang ingin memiliki produk ESP ini. Saya sanggup ke Empire Subang utk buat order walaupun dalam keadaan saya yg boyot ini. Saya rasa happy menolong orang.

Semoga dengan ini Allah memudahkan hidup kita semua. Amin.

Comments