Subur?


Saya baca set2 produk Shaklee ni. Saya cuba buat kajian produk apa yang Shaklee recommend untuk kesuburan.

So, ini dia..

1. Vita-Lea Iron Formula (Multivitamin) 
2. B-Complex
3. Chewable Vita-C 100mg
4. Alfafa Complex
5. ESP Soy Protein Isolate Powder
6. Vita-E Complex
7. GLA Complex
8. Zinc Complex

*GLA Complex untuk Isteri dan Zinc untuk suami. Yang lain2 suami dan isteri kena consume. Ada tatacara juga untuk si Isteri makan GLA complex. 

Produk ini hendaklah diconsume oleh suami dan isteri. Maka saya nak tergelak.. Padanla!!!

Bila suami isteri sihat.. insya'Allah memang senang lekat. Janganla nak suruh bini saje makan vitamin tapi laki tidak plak. 

Saya pernah cerita di blog saya yg saya sedang diet untuk menguruskan badan. Semasa saya diet, mmg saya jaga makan, buat exercise dan mcm2 lagi aktiviti saya untuk kurus. Cik Somi tahu yang saya memang bersungguh untuk kurus bila saya makan sket masa dinner dan sebagainya. At the same time, kami berdua memang consume Melaleuca vitamins. So, Alhamdulillah kami berdua agaknya sama2 subur la kot. Memang tak sangka cemana boleh terlekat sbb saya memang dah mark kat kalender. Saya dah kira elok2 dah pun waktu subur dan waktu tidak subur. Tapi yelah.. semuanya kuasa Allah kan. Kita hanya mampu merancang. Allah yang tentukan.

So, saya pesan kepada siapa yang ingin pregnant, cuba sihatkan diri anda la kot. Get a good vitamins for you and your partner. Boleh try the Shaklee set yang di recommend tu. 

Best plak bila dah jadi member Shaklee banyak info saya tahu. Bagi saya Shaklee bagus.. Melaleuca pun bagus. Tapi Shaklee ada banyak lagi produks yang specific. Seronok bila saya announce kat adik beradik saya yang saya member Shaklee, ramai plak yang nak pesan barang. At the same time, saya dah nampak produk2 untuk saya nak diet nanti. Hahahhaha. Eh tapi tula, banyak testimoni dan cerita drpd kawan2 juga, mereka yang makan set bersalin Shaklee juga kelihatan kurus selepas bersalin. Wowww.. bestnya!!!

Skrang ni, saya consome ESP and the vitamins from Melaleuca. Basically vitamins nya sama spt yang direcommend oleh Shaklee. Cuma kalau nak compare Melaleuca ngan Shaklee, harga Shaklee lebih reasonable kot.


Comments

  1. ehm.....kita merancang. Tuhan yang menetukan what is the best for us...

    ReplyDelete
  2. Betul Ena.. walaupun kita usaha tapi Allah tak izinkan, tidak juga. Macam Ja, teringin nak anak perempuan.. kalau Allah tak izinkan.. mungkin 10 kali mengandung pun Allah tak bagi. Semua itu ketentuannya.

    ReplyDelete
  3. usaha..berdoa dn bertawakal..=)

    ReplyDelete

Post a Comment