Nikmat sihat


Semalam Allah bagi saya nikmat sihat. 1 hari yang saya rasa sangat bersyukur. Dan saya tahu, untuk mendapatkan nikmat itu saya kena buat sesuatu yg saya telah buat semalam. Amalan itu saya buat semasa mengandungkan Erfan. Sememangnya semasa mengandungkan Erfan saya tidak  ada masalah. Saya sihat.. saya relax.. syukur Alhamdulillah. Moga2 saya dapat istiqamah seperti malam tadi utk hari2 berikutnya. 

Hari ini saya tak buat. Rutin saya mcm biasa. Saya melayan mabuk saya lagi. Sampai bangun awal pun tertido. Buat benda lain dulu. Astagfirullah hal a'zim. Saya tak blh buat begini lagi. Saya kena kuat. Saya kena kuatkan iltizam dan semangat yang tinggi. Chee wahh.. over perkataan!!

Selama ni saya tidak pernah mabuk sebegini. Now, saya emphathy dan saya faham kepada mereka yang mabuk semasa mengandung. Allah nak uji saya utk pregnancy kali ini. 

Ok.. ok.. untuk pengetahuan semua.. saya pregnant lagi. Mungkin sangat awal utk beritahu orang. Tapi saya redo.  Saya nak catatkan pengalaman saya mengandung utk kali ke 5.. selalunya orang yg excited utk 1st pregnancy saje kan. Hahahhaha.. masa mengandungkan Erfan lagila.. saya takde mood pun nak tulis. Siap nak berahsia lagi. Konon!!! Blasah je lah kan.

Percayalah.. mengandung ialah nikmat yang sangat hebat utk seorang ibu dan isteri. Kali ini saya nak adventerous sket.. Dulu saya asyiklah tak setuju ngan hospital gomen semua. Walhal anak first pi gomen kan. Belajar from mistakes lah orang kata.  Nak memudahkan diri pi private utk 2nd, 3rd dan 4th. Skali yg 4th, ambik ko kena 8k lebih. Takdenyer company tanggung. Huhuhuh.

So, kali ini.. saya dengan redonya.. akan bersalin di Hospital Putrajaya lagi buat kali terakhir .. In Shaa Allah(moga2 kali ini last la mengandungkan. Saya nak slim la plak.. nak relax.. nak bergaya.. hahahah). Semoga Allah memudahkan urusan ku ini. Amin.

Comments

  1. AMIN..=)..lepas ni jadi emak yg gojess..;)

    ReplyDelete
  2. Ja...mona memang jenis mabuk teruk every time pregnant. No 3 lagi teruk..smp menangis2. Hr tu mona bersalin amik fpp kat putrajaya. Kos bersalin hr tu dlm 1500rm dengan doc hamidah. Tapi kena prepare deposut rm3000.

    ReplyDelete
  3. Ooo Mona kat fpp Putrajaya ye. Yup, ja pun plan ke sana. Dah buat app on july ni and under dr hamidah gak. Alhamdulillah. Ni ja masuk columbia sat jumpa dr raja juhaidah saje nak scan dan tgk condition ja yg selama ni sihat. Alhamdulillah.. Allah izinkan berehat kat sini sat. Refer respiratory specialist.

    ReplyDelete

Post a Comment