SRA BK 5




Kali ini saya bercadang utk menukarkan sekolah agama anak2 saya, Firman dan Ryan. Meskipun jauh, saya bertekad juga demi masa depan mereka. Skolah agama sebelum ini banyak yang perlu diperbaiki, walaupun jarak KAFA  dgn rumah babysitter sangatla dekat hanya dengan berjalan kaki. Tahun depan, In Shaa Allah bbsitter akan ambil hantar mereka dari/ke SRA yang baru. Semoga dipermudahkan dan semoga anak2 saya memperolehi ilmu yang berguna utk bekalan di dunia dan akhirat.

Memberi tanggungjawab penjagaan kepada orang lain menjaga anak2 saya memang kena ada trust yang tinggi. Pertama sudah pasti berdoa dan tawakal kepada Allah setiap hari mengharapkan perlindungan Allah. Saya juga mengajar anak2 saya untuk berdikari menguruskan diri mereka sendiri. Ingat berdoa.. Bismillahillazi.. 

 So far, Firman dan Ryan ok. Tinggal Emran dan Erfan kelak, ntahlah cemana nanti. Maybe saya terpaksa berhenti kerja. Ntahla.. kalau nak berfikir memang lama, nantilah saya fikir bila tiba masanya.

Well, sekolah agama kali ini saya kena bayar lump sump  utk setahun. Alhamdulillah syukur dengan nikmat yang Allah bagi semoga semuanya berjalan dengan lancar. 


Comments