Terfikir


Hhhhmmm.. Cuma terfikir..

Hari ini saya akan menunggu giliran untuk KPI dan appraisal oleh manager. Bersedialah untuk menjawab apa2 yg patut ttg achievement tugasan saya sepanjang tahun 2011-2012. Waduh!! Tak suka tau… Katalah saya nak naik pangkat, saya kena ratingkan competency saya. 5? 4? 3? Have you well performed? What’s your value added services for the company. Adakah setakat masuk kerja dan balik kerja on time. Aha?

Hhhmm.. agak2nya begitulah kita nanti di akhirat kan? Masa timbangan dosa dan pahala di neraca Al-MIZAN. Kalau appraisal kat office ni bolehlah improve balik kalau tahun2 lepas tak perform. Di akhirat esok, sekali je. Itu penentuan kita nak tentukan kita berada di level mana. Dapat ke kita masuk syurga? Nak masuk syurga level teratas pun ingat senang ke kalau kat dunia setakat solat 5 waktu saje. Mana value added amalan kita. Allah dah remind kita banyak kali dah. Baca Quran pun jarang2. Huhuhuh.

Saya rasa kehidupan kita di dunia ada kaitan di akhirat. Allah tunjukkan the similar situation supaya kita dapat berfikir.

Comments