Sebulan berlalu

Saya belum tidur. Hari ni saya mencapai ipad dan melayari banyak benda yg selama ini jarang saya buat. Dan saya pasti lepas sebulan nie, saya tiada masa lagi dgn aktiviti ini. Apa lg.. Pergi ziarah FB org.. Bc blog.. Sedar2 dah pkl 3. Terasa malam ini byk benda yg membuat saya berfikir. Bila bc status orang.. Luahan hati orang... Mcm2 lg gelagat orang.. Saya beristigfar. Saya tak kata saya ni baik. Tapi saya rasa sedih... Mereka kenal Allah tapi ada sesetengah mereka memandang kesalahan org drpd memandang diri mereka sendiri. Astagfirullahalazim... Semoga mereka ini diberikan hidayah oleh Allah. saya terasa nak bersuara, tp takpelah.. Biarlah saya diam. Nanti mereka ingat sya ni konon baik. Mcm bagus. Ada yg discussion yg selit nama saya juga, tak pasal2 nama saya terselit. Maybe mereka melawak tp takpelah. Saya accept. Tingat satu ceramah yg sy dengar dlm ikim, kata2 negatif itu baik drpd kita mendengar puji2 saja. Lantas, byk kata2 positif hadir dlm mind saya. Ingat ja... Hidup kita ni bukan utk mendapat pujian org. Org tak suka kita takpe.. Jgn Allah tak suka kita. Ikhlas tak ikhlas dlm kerja kita, bukan manusia yg nilai.. Tp Allah yg nilai. Sebenarnya.. Dlm tempoh pantang ni, grade ibadah sy agak menurun. Yelah.. Saya tak bleh solat. Maka bar hati saya mcm dah tumbuh karat2 sket. Sy sedar diri saya cepat marah.. Lalai.. Astagfirullahalazim..sbb tulah bila saya dengar lagu Nora saya boleh nangis. Lepas tu.. Sy berfikir nanti mama saya akan balik taiping selepas menjaga saya selama pantang ni. Uwaaa.. Saya kena jadi kuat. Saya kena tabah. Saya kata kat Mama saya... Hanya Allah yg dapat balas jasa Mama yer. saya melihat kesungguhan dan ketabahan dlm diri Mama saya. Saya kagum dgn semangat yg Allah anugerahkan kepadanya. Dia mandikan Erfan. Dia siapka makan. Saya ni kalau boleh.. Taknak Mama saya buat. Tapi dia risau. Dia nak saya jaga kesihatan saya supaya bila dia balik nanti saya kuat dan sihat untuk menjaga anak2 dan suami. Paling saya kagum... dis sanggup sental kemeja suami saya sbb nampak hitam. Adoi Mama... Tapi lps tu dia sound saya lah.. Nanti, jaga pakaian laki awak. Dah sihat nanti buat... Jgn tak buat. Heheheh.. Saya harap, Saya dpt menjaga Mama spt mana Mma menjaga saya. Saya juga berharap.. Saya dpt memiliki kekuatan dan kecekalan Mma saya. Saya tidak nampak dia lakukan semua ini untuk mendapat balasan. Inilah contoh yg saya nampak... Dia lakukan kerana Allah. masya Allah. Saya kagum. Pada malam ini juga saya disedarkan dgn cerita puan roza di . Input2 pada malam ini mmg memberi kekuatan pada rohani dalamam saya. Insya Allah. Bila kita sentiasa bersama Allah... Allah sentiasa bersama kita. Saya akan terus berusaha. Semoga Allah memberkati diri saya dan keluarga saya. Amin....

Comments