Dinner With Family






Lama saya tak balik Taiping. Selalunya bila balik, mmg kami tak pergi mana. Duduk rumah dan menikmati masakan Mama dan Nyah. Kali nie Nyah pun takde. So, kami balik Tepen selain sibuk dgn preparation majlis tunang adik saya, Udin ke Sg Petani dan selain export 2 orang anak saya for cuti sekolah. 

Sampai Taiping, ramai rupanya Uncle dan Auntie saya dah ada kat rumah. Meriah! Seronok adik beradik bapak saya sebab semuanya bersepakat. Mmg takde prinsip segan taknak susahkan adik beradik ke ape.. Memang semua jenis tak kedekut tenaga dan semangat kerjasama. Dalam adik beradik bapak saya, well ada yang senang.. kurang senang.. yang kurang senang tuh maybe keluarga saya la kot. Hahahhaha. Sbb family sayalah kategori yang ramai adik-beradik. Tapi, apa lah maknanya nak nilaikan semua tu kan. Yang penting.. adik-beradik kena sepakat. Kan... Bayangkan bagaimana Tok dan Opah saya ajar anak2 mereka 11 orang kesemuanya.

Kami dinner di Legend Inn Taiping. Dasyat.. food ada lebih kurang 6 jenis terhidang dan 10 orang yg makan. Sedap2 plak tuh dan kosnya dalam RM170. It's Chinese cook yang saya pasti tak dapat nilai ni di KL. Alhamdulillah dgn rezeki Allah. Yang penting saya rasa tenang bila dapat bersama keluarga tercinta.


Comments