Kisah menutup aurat

Alhamdulillah. Ustaz Dr Zahiruddin menceritakan lebih mendalam tentang kisah menutup aurat. Inilah yang saya maksudkan. So, jangan kita memperlekehkan mereka yang tidak menutup aurat. Jangan kita ingat, kita menutup aurat kita nie lebih bagus drpd mereka. Di akhirat kelak, Allah akan menimbang kebaikan dan keburukan kita. Kita manusia biasa. Yang baik dan maksum hanyalah Nabi. Namun, kita haruslah juga buat apa yg Allah suruh supaya hidup kita akan lebih diberkatiNYA. Amin..


 يٰۤـاَيُّهَا النَّبِىُّ قُلْ لِّاَزۡوَاجِكَ وَبَنٰتِكَ وَنِسَآءِ الۡمُؤۡمِنِيۡنَ يُدۡنِيۡنَ عَلَيۡهِنَّ مِنۡ جَلَابِيۡبِهِنَّ ؕ ذٰ لِكَ اَدۡنٰٓى اَنۡ يُّعۡرَفۡنَ فَلَا يُؤۡذَيۡنَ ؕ وَكَانَ اللّٰهُ غَفُوۡرًا رَّحِيۡمً

Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (59) Surah Al-Ahzab.

Comments