Want to be a successful person?

Came across this website:

23 Successful People Who Wake Up Really Early

Sangat motivated!! I shared with my Hub. Hope motivates him as well.

Benjamin Franklin: "Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."


Untuk berkongsi dgn anda juga, saya juga bangun sangat awal.. Kadang2 pukul 4 dan kadang2 pukul 5. Depend on apa task yg saya tak siapkan lagi. Just nak kongsi, tiada unsur untuk menunjuk dan menceritakan ttg diri saya.

Alhamdulillah.. saya dah amalkan tabiat bangun pagi for almost a year. Rutin saya.. solat, siapkan kerja rumah, etc. Solat: saya akan berdoa banyak2 kepada Allah semoga Allah memberi kesihatan yang baik pada diri saya, suami saya dan anak2 saya. Then, saya juga memohon perlindungan daripada Allah utk menjaga ahli2 keluarga saya.

Alhamdulillah. Saya beritahu pada diri saya.. saya sanggup korbankan diri saya dgn bangun malam dan berdoa utk diri kesihatan diri saya, suami dan anak2 saya. Ianya lebih mudah drpd melihat anak2 saya sakit dan diri saya sakit. Kalau saya sakit, kasihan anak2 saya kerana mereka amat memerlukan saya. Ini juga atas nasihat dan teguran kawan saya dulu apabila saya kerap masuk hospital dulu. Katanya pada saya.. "Ja.. sakit itu kifarah utk ko. Amalkan tahajud...insya'allah!!!"

Membaca dalil-dalil di bawah, menyebabkan saya terharu. Terima kasih Ya ALLAH.

“Hai orang yang berselimut (Muhammad), bangunlah (untuk sholat) di malam hari, kecuali sedikit (daripadanya), (yaitu) seperduanya atau kurangilah dari seperdua itu sedikit. atau lebih dari seperdua itu. Dan bacalah Al Qur’an itu dengan perlahan-lahan.” (QS. Al Muzzamil:1-4) 

Rasulullah saw telah bersabda yang artinya, “Lazimkan dirimu untuk shalat malam karena hal itu tradisi orang-orang shalih sebelummu, mendekatkan diri kepada Allah, menghapus dosa, menolak penyakit, dan pencegah dari dosa.” (HR. Ahmad)
 
Successful person pada diri saya ialah ingin menjadi ibu dan isteri yang baik... dan semestinya HAMBA ALLAH yang baik. Amin.

Comments