Tersentuh..





Masya'allah.. pagi2 ni saya dah sebak semacam. Nangis saya tengok gambar2 dalam FB Abby. Sian plak sy tengok muka Norman nie. Juga saya kesian kesemuanya.. anak2 merekalah terutamanya.

Semoga Allah merahmati dan mengampuni dosa-dosa mereka. Yang pasti Allah mengampuni dosa-dosa hambanya. Cuma dosa manusia sesama manusia. Itulah yang harus kita titik beratkan. Melihat muka Norman dan Abby, sy dapat rasakan mereka sudah bermaafan sesama mereka. Tengok muka Norman, sayu hati saya.. kesian plak kat dia. Semoga dia berbahagia bersama pasangan barunya. Dan Abby juga, semoga dia happy dgn hidup barunya. 

Kalau baca FB Abby, bagus gak dia. Dia pastikan semua anak2nya mengaji dan solat. Dia taknak anak2nya lupakan Bapak mereka. Yelah.. apa2 pun Norman tu bapak mereka kan. Bila tengok gambar anak2 nya solat bersama Bapak mereka, adoila.. mmg sebak sangat. Maksudnya, Abby berjaya didik anak2 dia belajar bersolat walaupun dia tu artis kan. Insya'allah.. kalau Allah nak bagi hidayah, sesiapa saje dia boleh bagi.

Kalau saya nak komen.. Alangkah baiknya mereka bersatu kembali. Namun Allah jualah yang Maha Mengetahui dan sebaik2 pengatur. Sob Sob Sob!!

Semalam, saya terbaca satu artikel yang sangat menyentuh hati saya. 


Someone asked Ali R.A, "How Do We Know That The Problem That Has Come On Us Is A Punishment Or Trial..?"

Ali R.A replied, "A punishment will take you away from Allah, while a trial will take you towards Allah."
SubhanAllah!

Percayalah, apa jua dugaan yang kita hadapi kembalilah kepada ALLAH. Sesungguhnya Allah bersama2 kita dan Dia jualah yang Maha Mengetahui dan Maha Penyayang. Allah ialah sebaik-baik pengatur. Jangan berburuk sangka kepada Allah.

Comments

  1. Ja, baru aku tahu (yg Ali R.A punya jawapan tu). Allahuakbar.

    ReplyDelete
  2. Aku pun baru tahu Wan.. jadi sebakkan.. Syukur kalau dugaan yang kita tempuh tu kita berbalik kepada ALLAH. Alhamdulillah..

    ReplyDelete

Post a Comment