Labbaikkallah Humma Labbaik


HambaMu telah datang menyambut panggilanMu Ya Tuhan, hambaMu datang menyambut panggilanMu. ... Sesungguhnya segala puji-pujian, nikmat dan kerajaan adalah kepunyaanMu dan tidak ada sekutu bagiMu...

 Tinggal beberapa hari saje. Packing semua akan dibuat pada hari Sabtu ini. Tawakal saje pada ALLAH semoga semuanya dipermudahkan. Memang tak sempat.. weekdays ngan daily routine. Baju sedang menggunung utk dilipat. Baju baju yg kotor tunggu utk dibasuh. Weekend selalunya masa saya utk mengemas dan menggosok.

Esok Mama dan Bapak akan datang. Urusan anak2, Alhamdulillah akan diatur oleh mereka. Dan syukur juga ada adik lelaki saya yang tinggal bersama saya. Tima kasih juga kepada Kak Oni yg akan menguruskan pengangkutan sekolah anak2. Saya dah ajar Firman utk check buku sekolah pada waktu malam dan prepare apa2 yg patut sebelum ke sekolah. Saya doakan urusan anak2 saya dipermudahkan sepanjang peninggalan saya selama 2 minggu dan saya berdoa semoga dianugerahkan kesihatan yg baik utk kedua ibu bapa saya. 

Sekarang saya masih blank. Saya dah tak dapat nak revise or baca apa2 yg patut. Semoga amalan2 yg saya yg saya praktikkan sebelum ini akan membantu dan menenangkan saya. Skrang sangat kelam-kabut. Di office plak, leader sibuk ngan meeting utk prepare dan discuss itu ini supaya group saya tak terkapai2 sepanjang pemergian saya. Yelah.. 2 minggu kan. Wasiat sementara kena bagi ni. Otak saya tengah pening ngan kerja2 opis. Takpelah.. dah amanah kan. 

Semoga selama 2 minggu saya di sana nanti dapat menenangkan fikiran saya dan membuang sementara masalah2 dunia ini. Saya juga boleh berehat dgn rutin saya selama  2 minggu. Alhamdulillah. Apa yg diharapkan selepas ini, Allah mengurniakan kehidupan yg lebih baik kepada saya di dunia yg sementara ini. 


Comments

  1. Ja, rasanya by the ime ja baca komen ni, ja dah selamat sampai. Seminggu x baca blog sbb busy training smp tak tau Ja pergi. Mona doakan semoga ibadah Ja berjalan dengan lancar. Urusan anak2 Insya Allah...akan dilindungi sentiasa olehNya.

    ReplyDelete

Post a Comment