Alhamdulillah.. tak terhingga


Hanya Allah saje yang tahu apa di hati saya. Tima kasih Ya Allah.. Engkau mempurmudahkan segala2Nya. Pertama, saya telah berjaya menghabiskan puasa saya selama 20 hari yg dihimpunkan dari dulu2 akibat masalah mengandung, branak, sakit sbb operation tahun 2008, etc. Fidyah sudah dibayar. Semua settle. Syukur...

Kedua, sedikit sebanyak hutang2 saya telah dijelaskan. Especially hutang dgn orang. Aspecially mak saudara saya yang saya pinjam sebab beli rumah dulu. Syukur saya mempunyai mak saudara yang sangat baik hati dan sanggup meminjamkan saya duit di kala saya sesak ingin sangat membeli rumah. Alhamdulillah.

Claim daripada pihak insurance sbb Firman patah tangan hari tuh sebanyak almost RM1k juga telah approve. Nasib baik saya ambik PA insurance utk satu keluarga. Just RM46 je from Great Eastern. Actually company saya punya medical budget utk family dah habis. Yelah anak dah 3 orang.. di baginye plak Rm1k je setahun. Tapi oklah.. daripada takde kan.

Sesungguhnya semuanya yg ada di muka bumi ini ialah milik Allah. Masya'Allah saya baru menghafaz makna ayat kursi. Masih merangkak2 lagi antara nak baca surah dan makna dlm hati.. tapi maknanya mmg memuji ALLAH. Sungguh Indah. Dan percayalah.. kita berserah sajelah padaNYA. Semoga Allah merestui dan memberkati urusan kita.

Wa Min Yassir Walla Tuasir. Wa Min Atmim Bil Khair..

Comments