Hidup kita telah ditentukanNYA

Melihat gambar2 di bawah, saya bersyukur kerana menjadi part of the family. Percayalah, masa zaman kolej dulu.. saya tak suka dgn group "K*LANT*N". Yelah, 17 tahun hidup di Peghak (ala2 Prak) dan tidak bercampur dgn orang dengan hanya berbahasakan "Kite Bako aje...", saya mmg typical org kampung yg sukar menerima perubahan.

Tak suka.. tak suka..konon.. dengan orang Negeri itulah saya dijodohkan. In fact, sampai skrang saya mempunyai ramai kawan dr negeri K*LANT*N. TETAPI.. saya sampai skrang masih tak terror lagi kecek Kelate. Saya cube tapi terasa agak kekok sebenonya. Teringat Firman berkata.."Papa, Abang cube campurkan bahasa Kelate dan bahasa Peghak boleh tak?". Silakan.. kata Papa.

Allah mengajar saya banyak benda.. pengalaman mengajar saya untuk menjadi manusia yang berguna. Lihatlah keluarga suami saya, mereka sebenarnya adalah contoh insan-insan yang sangat humble. Kagum dgn mak mentua saya.. hasil simpanan duit anak2, dia plak yang membawa semua anak2 nya menunaikan umrah kecuali Cik Somi sbb dia sibuk dgn kerja nya pd tarikh misi ini...

Pesan saya kepada Mak Mentua... "Mak.. doakan Ja dan HifZ* supaya dapat pergi ke sana yer.." Insya'allah, jawab Mak.








Comments