Tidak akan habis..


Solve satu masalah, masalah lain muncul. Macam sinetron. Huhuhuh hahahha. Hidup kita mmg tidak boleh lari daripada masalah. FACE IT! Ada kalanya datang suka.. adakalanya datang duka. So, untuk balance it.. jangan lupa ingat ALLAH. Ibadah kita kepada ALLAH tak boleh STOP. Bergantung hati dan berdoa kepada ALLAH at least dapat mengurangkan sedikit kekusutan yang dihadapi. 

Masalah saya tidaklah teruk mana pun. Tapi still mengundang ketensionan itu ini. Kalau tak pada diri, suami.. anak-anak. Kita tak boleh dapat PERFECT! Even kita buatlah sehebat mana pun, kita masih tidak PERFECT! Orang puji kita.. Wah baguslah ko!! Tapi result yang diterima tidaklah setimpal dengan pujian yang diterima. So, jangan fikirlah diri kita hebat kan.. itu yang saya inform pada diri saya. 

Ternampak nota kecik dalam buku kecil saya.."Cukuplah bagi kami Ya ALLAH. Dialah sebaik-baik Pentadbir Urusan. Ya Allah, Aku serahkan urusan ini kepada mu Ya ALLAH"


.....................kisahnya... sebab anak ke-2 saya taknak pergi sekolah!!!! Aaarggghhhhh. Tension tau! Apa mau cakap lagi kat dia. Saya bukan motivasi kat dia saje, motivasi kat diri sendiri jugak. Sabar.. sabar.  Alasan dia, ada kawan buli. Adoi.. lawak la Abang.. itu pun Cikgu inform tadi. Nak tergelak dia sbb budak yang dia mention tu girl. Auta la anak saya nie.


Comments