Peace Peace Kacang Peace

10 tahun yg lalu. Banyak kisah suka dan duka. Saya sebenarnya tak tau nak luah kat mana. Sbb tadi saya follow up kisah kawan2 lama opis saya. Kisahnya sbb sorang kawan opis masuk balik keje sini. Saya ok. Sbb saya dah tau story daripada tok laki sendiri yg dah kerja situ sudah 13 tahun. Fuhh lama kan.

Betoi..banyak kisah suka duka di situ. Ada juga beberapa kawan mempunyai kesan parut yang mendalam. Saya simpati dan sedih juga. Yelah perasaan orang, mana kita tau kan. Cuba kita yang kena. Tapi mungkin peel kita lain dengan depa. Kita mungkin mudah memaafkan tapi sesetengah tidak. Jadi, saya reply la apa2 patut.

Tapi satu, mungkin ramai yg diam sbb saya mempunyai tok laki yg masih kerja di situ. Masing2 diam atau saya pun tak kisah mereka mungkin membuat dialog kat belakang. Itu hak depa. Saya tak perlu nak jadi hipokrit apa ka.



Tok Laki saya juga ada turun naik mood dia bekerja di sini. Penah dia rasa nak berenti. Penah dia terasa demotivated. Siapa yg kerja di company itu taula.. dengan meetingnya. Kerja tak kire waktu. Balik rumah pkl baper jangan cakap la. Orang mengkritik. Saya mendengar. Saya kata.. takpe. Kerja je... sabar je. Honestly, tok laki saya jarang citer tentang kerja dia pada saya. Masalah dekat pejabat, balik rumah tension. Saya pahamla.. kerja dia la tuh.

Kalau dengar cakap orang pasal bodek, makan budi, etc mmg boleh jadi lain citer. Sbb tulah tok laki saya jarang bercerita. Demi menjaga hubungan laki bini gitu kan. Saya pun buat pekak semua citer dan sampai satu masa semua diam saje. Kawan2 lama dgn karier masing2. Ada yang kerja hebat2 skrang, Petronas, Telekom, Mesiniaga, etc. Saya mmg teruja nak tau tapi laki saya banyakla ajar saya ttg tak yah ambik tahu hal orang. Kalau tak syok dulu gang2 menjoyah dan membedah... menganyam ketupat pun selalu. Hahahhaa.

Suami saya.. merangkap kawan saya.. admirer saya dan skrang menjadi suami saya. Hahhaha. Tengok gambar lama mmg terasa mcm tak percaya dia suami saya. Sbb kalau boleh.. elok dia jadi BF saya.. sbb pangai dia jadi BF lagi best. Hahahha.

Banyak menda mendewasakan saya. Tidak kira dari sudut mana pun saya cuba improve. Menjadi ibu yang baik.. menjadi isteri yang baik.. pekerja yang baik.. dan juga kawan yang baik. Yang penting.. saya berdoa supaya menjadi HAMBA ALLAH yg baik walaupun tak sebaik orang yang sangat baik di sisi ALLAH. Huh..



Cuba tengok tok laki saya.. kemeja putih kat blakang tuh. Masa nie belum couple. Feeling meeling pun takdak lagi. Hahahha.

Untuk kawan-kawan di luar sana apa yg boleh saya katakan, walau seburuk mana pun orang cakap pasal ROHIT.. dia jugaklah yg pernah menerima kita kerja di situ. Bukan makan budi semua. No No No. Memangla rezeki daripada ALLAH tapi saya berterima kasih juga pada dia sbb masa saya masih merangkak2 mencari pengalaman dan sesuap nasi, co itulah yang menerima saya. Itu saya.. pada orang lain, ada kisah pedih mereka juga di sebaliknya. Manusia berubah.. kita pun kena berubah. Kadang2 ALLAH bagi kita kesusahan ada sebabnya dan bila kita dah senang skrang, jgn lupa orang yg pernah menolong kita. Semoga ALLAH merestui kita semua.. AMIN. 

Comments