Fighting


Saya telah terjebak dengan pergaduhan orang sampai orang meminta pertolongan saya as support. Alahai.. Sabar yer Cik I dan Cik N. Saya nie tak pandai sangat. Tapi prinsip saya mmg tak suka masuk campur hal orang. Cukup saya tahu kebenarannya. Kadang2 melalui kata2 saya sudah tahu peelnya. Cik I mempunyai mission nya yg tersendiri kenapa dia bertindak begitu manakala Cik N yang bertindak calm nie hanya mengeluarkan point yg saya rasa tak cukup kukuh. Amat mengecewakan sebenarnya.

Susah bila orang yg bijak pandai menggunakan dalil naqli untuk mempertegakkan dan mempertahankan kebenaran. Saya yang jahil nie alahai.. geleng kepala ajelah. Aku tak pandai mcm korang... Yang saya boleh nasihatkan. Sabar yer.. Sabar. Allah bagi anda kalian ilmu yg lebih tp jangan lah anda semua dikuasai oleh sifat2 yg mazmunah. Bukankah anda yg ajar kami yg jahil ini.. Zat ALLAH yang MAHA Penolong dan Maha Mengasihani.

Aduh.. kadang2 saya sedar setiap yg berlaku ada hikmahnya. Nasihat saya yg hanya bersekolah Convent nie, korang carilah penyelesaian yg terbaik yer. Bayar je balik duit tuh.. betul kata seorang kawan, mungkin Cik I perlukan duit walaupun dia tidaklah nak mengejar duitnya. Kadang2 bila kita terdesak, kita terpaksa begitu. Tiada siapa yg menggerakkannya kecuali drpd ALLAH jua kan... It happens ada penyebab2nya.. so bak kata Maher Zain.. Pray to ALLAH.. He will show you the way...

Jangan putus sahabat. Bukankah Rasullah tidak suka berbalah sesama umat.  Buat solat taubat. Moga-moga kalian dapat hidayat. (Perghh.. heheheh)

Comments