Quote for today!



"Ketahuilah dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang." (Surah Al-Ra'du 28)

Saya rasa saya perlu menulis setiap hari untuk memberi kuasa positif dalam diri saya. Dan saya juga perlu banyak membaca agar banyak idea-idea baru muncul dalam minda saya.
Tingat pada zaman sekolah saya.. saya selalu melakukan meditasi. Agaknya sbb tu hati saya tenang. Saya juga fokus. Sejak habis SPM, saya tidak buat lagi. Tapi inilah yang saya buat..

1. Buat tarikan pernafasan tarik dan hembus. 3 kali. Tarik nafas sedalam2nya dengan perlahan2 dan hembuskannya perlahan. Keluarkan semua kotoran2 degil dan sampai tak boleh kuar nafas lagi.

2. Membuat bayangan pengaliran darah daripada hujung kaki naik ke atas sampailah ke kepala... dan seterusnya bayangkan darah itu mengalir kebawah daripada kepala sampaila ke kaki.

3. Mendengar muzik KITARO(any sentimental music) dan bayangkan anda menari dengan riangnya.. damainya di satu kawasan lapang. 

That's it.. saya lakukan 30 minit sehari. Pada waktu petang saya akan buat senaman..lompat dan menari sampai saya berpeluh sambil mendengar lagu NKOTB. Menarilah seolah2 saya penari yang hebat. Muahahahha.

Saya rasa, saya perlu membuat aktiviti ini kembali....

Comments