Opps +VE





Untuk beberapa hari saya dilanda gelombang NEGATIVE. Huhuhuhu.. Haru! Macam2 menyelubungi diri ..Alhamdulillah.. dgn izin ALLAH, saya telah menerima kuasa +ve hari ini menyebabkan diri saya bertenaga dan berkeyakinan diri.

Saya terbaca motivation di kalendar saya hari ini "a positive anything is better than a negative nothing".

Dalam mind saya seperti terkeluar satu scene2 positive flashback yang kembali format dalam otak saya. Fuuhh!!! Rasa semangat sket. Tapi yang paling jelas sekali ialah NARUTO. Kenapa NARUTO?

Sebab NARUTO mempunyai satu tenaga POSITIVE yang hebat. Memang dia hanyalah khayalan semata2 oleh authornya, MASASHI KISHIMOTO. Tetapi penulis/pelukis ini membuka mind saya tentang proses peningkatan diri. Naruto mempelajari pelbagai ilmu spiritual yang diajar oleh guru dia dan untuk memahirkan dirinya dengan pelbagai teknik ninja.

Apa kena mengena ngan saya?

Tahu tak sidai baju, lipat baju, basuh baju, jaga anak, masak, mandikan anak, ajar anak kerja sekolah, memberi mereka makan, etc..... adalah satu teknik. Teknik belajar menahan kemarahan, teknik sabar, teknik efisien, dan mcm2 lagi sebenarnya.  Actually saya selalu cakap UWAAA PENAT!!!   Proses yang penat. Tapi saya sedar, kalau saya skip semua proses ini dalam hidup saya... hidup saya akan plain. Tiada yang manis untuk saya kenang pada suatu hari nanti. Jadi anak2 ku.... BEHAVE BEHAVE!!! Hahahahha..

p/s,
Jazaakallaahu khairan katsira Ustaz...

Comments