Department Dinner






Dinner diadakan lepas tamat project C1 kami. Alhamdulillah, kedudukan sales berada no 2 selepas Sony tapi di Japan lah. Salah sorang budak baru kerja ada tanya MD, kenapa product nie tak laris di Malaysia. Katanya.. trend kat Mesia maybe tak glemer kot. Tapi di Europe, German. ok katanya.

Sejak kegawatan ekonomi yang lalu, kilang kami dah ramai kehilangan staff2yg berpengalaman. Udah beberapa tahun VSS dikeluarkan 3 tahun berturut2. Siapa yg dapat VSS tuh syukur.. murah rezeki depa. Ada yang buat business baru tapi yang paling best, dapat vss dan kemudian dpt kerja baru. Tapi baru2 nie, saya lihat ada improvement dlm co yg saya kerja nie. Alhamdulllah. Banyak staff2 baru yang diambil bekerja. Saya rasa bukan sbb tenaga baru itu murah tetapi maybe management nak mengambil idea-idea baru dari budak2 baru.

Saya nie, udah dekat 9 tahun kerja di company ni. Sesungguhnya jodoh masih panjang di co nie. Lagi pun tulah, saya kena kerja dulu.. kalau tak siapa la nak tanggung anak2 saya kalau masuk spital. Terima kasihlah kat co saya. Kerja banyak, prob banyak.. sabar jela kan. Buat yang terbaik. Saya akan terus berdoa semoga sales co nie akan terus meningkat. Amin.. amin.

Comments

  1. betul ler saya pun kena keja sbb nak fikirkan medical benefit yg sy dpt ..demi anak2 sbnrnya !!

    ReplyDelete

Post a Comment