Saya berkata-kata

(Skrang tidak rupa begini.. hahahhaha)

Saya nie kan banyak benda tak sempat nak tulih menyebabkan buat masa nie saya terhilang inspirasi... rasa mcm tak cukup masa.

Mungkin disebabkan pc kat opis saya masih rosak dan saya terdiam membisu di alam cyber. Tapi baguih gak sbb saya boleh fokus dgn kerja saya. Tapi terdisturb gak bila mai berduyun2 email alert FB dalam henpon. Mula la gatai nak komen. Tapi itulah pasai... leader dan boss kata apa kang saya nie asyik sibuk bersms.. tapi bukan bersms pun.. berFB. hahahhaha....

Baru nak masuk 19 hari pd tahun baru. Saya banyak betoi kerja rumah. Baju2 mcm gunung everest. Habis.. baju sekolah.. baju harian.. baju tidur. 5 orang punya baju. Bayangkan. Skrang nie dah la mendung je cuaca.. bayangkan. Nasib baik la lusa cuti. Sbb tu la kepala otak saya dok relax2 lagi menulis blog. Padahal banyak la pending tasks. 

Nak suruh saya masak? Memangla tak sempat. 3 orang anak mau layan. Tak masuk Anak Besar Gajah lagi mau layan. Hahahha.. Cek nie tangan mcm Spider Monkey dah.. Four Arms semua. Hadoi.. Saya dah habaq dah kat tentera2 saya semua.. kalau Mama sakit.. cemana la hangpa? Nak tengok makan minum.. homework.. beg sekolah.. barang2 nak pi babysitter.. then tengok kain baju dalam washing machine.. nak sidai.. nak suruh askar2 tidoq awai... Sian kat Mama kan.. Dahla tido lambat.. bangun plak kena awai.. kalau tak tentera2 dan askar2 semua lewat.


Wahai-wahai mak di luar sana... jangan gusar dan jangan khuatir. Kita semua senasib. Selagi menjadi ibu.. mak.. mummy.. mama... kerja rutin nie tak pernah habis kan. Kot kita mati je la baru THE END. Tapi kena ingat yer... kalau takde kita.. sapa la mau jaga anak2 kita kan. So, kita harungi jelah setiap detik.. setiap masa ini selagi kita bernyawa. Rutin pun tidak mengapa. Jangan lupa juga.. BABY BESAQ GAJAH nak kena layan gak. Bila baby besaq happy.. automatically kuasa happy akan menyerap dalam jiwa kita. So, kita boleh salurkan kuasa happy pada anak2 kita kan. Kita mintak doa banyak2 kat ALLAh semoga usaha kita semua diberkati dan dirahmati. 

Okla.. calas balos.. saya mau tidoq. Oooohhh baju2 semua... sabaq yer.. Khamis nie baru tuan mu akan kerjakan kamu dan masukkan kamu semua ke dalam rumah kamu yer... Oh mesin basuh sudah bunyikkk.. eerr... esoklah saya sidaikan kamu yer. Mata saya nie dah ngantuk2... OOohh baby besaq... bila mau balik da!!! Sudah nak dekat pukul doblas nie.. Hehhehe.

Comments