Demi budak ini


Demi budak kecik ini.. saya tidur pkl 3 pg. Demi budak kecik ini saya masuk opis pkl 10am. 

Emran mengalami nappy rash lagi. Sian dia. Kulit anak bongsu saya nie sangat lokek. Atau dengan kata lain kulit sensitif. Tengah malam tadi dia menangis teruk sambil menggaru bahagian rashes nya itu. Adoila.. Maka saya telah memberinya atarax (ubat selsema dan hilang gatal) dan ibuprofen (ubat tahan sakit utk kanak2). At the same time saya sapu dengan cream nappy rash dia. Then saya pakaikan dia napkin. No diapers. Alhamdulillah. Berkat pengalaman pertama dia dulu, saya tahu nak mengendalikannya.

Walau bagaimanapun pagi tadi saya ambik time slip juga dan bawak Emran ke klinik. Doktor kasi antibiotik dan 2 jenis ubat sapu. Oklah.. harap2 keadaan nya bertambah pulih. Risau kat Makcik Ziha sebenarnya.. 


Comments