Kecut perut

Pagi2 saya dah kecut perut bila boss panggil saya sbb kena attend MA meeting skali lagi. Kali ini, saya kena present kenapa problem nie boleh berlaku dan saya kena inform juga apa preventive action in the future supaya tak berlaku lagi. Takpela.. saya kena face la masalah nie dan mengadap segala boss-boss. Dalam kepala otak saya nie kan kata apa tau.. ala relax la.. ini baru mahkamah dunia. Belum mahkamah kat padang masyar. Lagipun kalau salah, setakat kena bambu dan fire ngan boss dan bukan masuk lokap. Ok.. tenang ... tenang.
 
Saya masuk meeting room. Saya duduk belakang. Saya nampak boss lama @ Director kilang skrang. Minta2 isu saya tak arise tapi group boss saya kata kena present. Dia tak boleh attend sbb ada meeting lain. Berbekalkan semangat dan buang ketakutan pandang kiri kanan.. semua GM, SM, M.. saya exe biasa saje. Kecut okeh. Baca surah Tabat Yada..sekali nafas. Pesan Opah saya kalau kita baca surah ini orang akan terdiam dan tak berani bersuara. Kumat kamit saya baca. Tarik nafas.. dan bertenang.
 
Sekali isu saya diutarakan. GM department saya tengok saya... You want to present? Saya cakap.. YUPE. Ambiklah pen cahaya itu. "Firstly I would like to appologize due to IB parts cannot arrive on time........ 
So saya kasilah reason. Then saya kasi tahu preventive action. Saya pandang semua managers. Semua pandang saya. Last sekali saya cakap... I'm sorry. Ada yang pandang saya.. angguk2. Hahahha. Klakar. Habis saya buat pengakuan. Ikutkan saya boleh jer drag orang2 lain tapi takpe. Saya rela orang salahkan saya dan protect orang2 lain sbb next time orang2 itu kena tolong saya juga.
 
I'm really sorry and I hope this problem will never happen again in the future.  Boss besar ke-2 tengok saya. Serius je muka dia. Director tu pun serious... Aiyyooo. Takpelah.. Mereka boss kan. Takkan nak senyum. So, dia tanya saya.. are you really confident that this problem will never happen again? (Datang ingatan sepintas lalu seperti saya tanya anak saya.. Janji Firman tak buat lagi? )
 
Dengan muka confident, saya cakap.. I will try my best. I have prepared the specific sheet so that we will aware the production date. Blasah. Tapi mmg dah ada sheet pun tapi malang tak berbau model nie saya overlook la plak.
 
GM dept cakap saya time kasih. Dia kata.. you can go now. OK.. saya pun senyum dan blah. Tau tak masa nak masuk meeting tuh saya plan nak buang air besar. Langsung keluo tak jadi. Kih kih. Lega tak terkata.
 
Cemanapun saya kena responsible buat arrangement dengan pihak production utk bukak kotak dan masukkan buku manual saya. Okla.. saya dapat support daripada kawan2 saya dan akan ke medan perjuangan petang nie.
 
Habis kes model nie.. saya boleh terbang dah. Adeehhh.. memang mencabar minda betulla.
 
 

Comments