Melawat Negara Orang itu Seronok...

" London bridge is falling down.. falling down.. falling down.. London bridge is falling down.. My Fair Lady"



Terngiang-ngiang lagu nie. Hahahah. Tak masuk cik Tok Laki saya kata.. "Z*** bawak I** sama". Hiks. Saya senyum saje. Oklah, saya sebenarnya saaangat tingin. Nak nangis ok kalau tengok gambar2 dan sudah tahu negara tu mmg best. Tapi takpe. Saya tak kisah pun. "I dah check.. hotel saje pun RM500+ sari," kata Tok Laki. 

Hati saya kata, takpe. It's OK. Kerja kat opis pun banyak. Skrang tengah peak lagi. Anak2 sapa nak tengok. Cuti pun elek. Pergi dalam mimpi sajela kan. Hahahahah. Anyway, Tok Laki pun pergi sebab kerja. Bukan pergi makan angin pun. Kot ada slot2 masa dia tuh, siapa taknak lepaskan peluang kan pegi jalan2. Takpe. He deserves that. Tok laki saya kerja siang malam mencari rezeki utk keluarga. So, takpe.. no hal. Saya tak kisah. Saya suka.

Saya check wheather forecast selama seminggu. Bukan apa, nak prepare baju. Dia kata, dekat nak winter. Betulla tuh sbb Christmas dah nak dekat. Sedangkan kat Malaysia nie dekat musim tengkujuh, musim banjir dah dekat. Kenalah cari baju2 sejuk. Tapi saya rasa, sejuk dia mcm saya pegi Japan hari tuh. So, takdela kot  nak bawak baju setebal2 nya kot.

Orang tanya saya, kalau Tok Laki pi outstation tak pesan apa2 ker. At least baju Hard Rock ka.. Planet Hollywood ka.. Ntah. Saya mmg tak penah nak pesan2. Kalau kot Cik Abe saya nie pergi ke tempat shopping dia beli. Tapi saya tak penah nak pesan. Saya kata, ada duit lebih beli. Takdak pun takpe.. tak kecik hati. Hahahhaha. Yang saya selalu over excited apa tau, barang2 free if dia dapat from press conference. Mug free ka.. tshirt free ka. Itu saya suka. Kot nak beli sampai beratus2, saya tak penah le nak mintak. Hahaha.. Dia bawak balik cokelat pun dah seribu rahmat. 

Kot ada duit lebih kelak, tempat yang saya nak pegi dulu ialah Mekah dan Madinah. Buat haji dan umrah dulu ker. Then later, insya'allah kalau murah rezeki saya boleh la ke tempat2 lain pula. Melawat negara orang dan melihat kebesaran ALLAH. Sapa tak tingin pergi melancong kan? Tinginn.... Bukan apa saya tingat satu ceramah kata, simpan duit dulu utk benda yang priority dalam hidup. Pergi Umrah or Haji. pergi time muda lagi bagus. Tu saya kata kat diri saya, pergi sana dulu. Walau cemana pun.. 

Anyway, ketiadaan cik suami utk beberapa hari memungkin saya loose weight sebanyak 2-3kg. Hahahhaha.. 

ps, pagi tadi dengar topik tentang zakat... 

Comments

  1. takper ja..
    hubby pun x senang duduk tggl wife & anak2 tuh..
    its good kalo boleh lost weight..jangan macam kita!!dah mcm hyppo :)

    ReplyDelete

Post a Comment