Matlamat


"Apakah matlamat hidup anda?"

98% memberi jawapan
"Saya ingin hidup dengan baik dan mencapai kejayaan yang sesuai dgn kemampuan saya"

Tiada cacat cela daripada jawapan itu. TAPI mereka yang  berkata begitu sebenarnya sudah hanyut dan tidak mendapat manfaat drpd kehidupan. Akhirnya mereka hanya memperolehi sisa-sisa daripada perkara yang ditinggalkan oleh mereka yang berjaya , iaitu mereka yang mempunyai matlamat yang spesific dan juga rancangan bagi mencapai matlamat itu.

- dipetik drpd buku di atas.

MATLAMAT HIDUP SAYA
Saya ingin masuk syurga bersama suami dan anak-anak saya.

Ini bukan matlamat yang saya belajar drpd buku ini. Tetapi matlamat saya sejak dr awal lagi. Inspirasi yang saya selalu ambil drpd Saudara Hilal dalam blognya.  Buku ini menggilap lagi dan memantapkan lagi perasaan saya dan keinginan saya. Membaca buku ini terasa dihargai dan memberi idea serta semangat kepada diri saya.

Sesungguhnya saya sedar.. saya tiada apa tanpa anak2 saya. Anak2 saya menjadikan diri saya lebih matang dan mengajar saya menghargai kehidupan.

Terima kasih ALLAH..

p/s,
Target minggu ini utk settle.
Oh yer.. Minggu nie nak puasa Zulhijah. Insya'allah.. mulai hari ini. Semoga dipermudahkan amin. 10 hari awal ini banyak fadilah nya.

Comments