Pergilah jauh-jauh

Ooo penat.. pergilah jauh-jauh hari ini
Walaupun saya sebenarnya saya tak cukup tidur di malam hari
ooohh tenaga.. oo kuasa.. (yang dtg drpd ALLAH jua jika diizinkannya)
Gantilah dengan semangat dan afiat yang tinggi

Begitulah orang kata.. tiada masa.
Begitu dalam al-quran sudah kata.. Demi Masa..
Kerana.. MEMANG Masa itu EMAS.

Slot-slot seharian saya padat dan penuh.
Utk membuang masa walau seminit,
aduh mmg merugikan kerana 1 minit itu boleh diisi dgn benda2 yang baik.

Saya kena kena siapkan kerja di pejabat
Saya perlu tunaikan kewajipan saya sebagai ibu dan isteri di rumah
Paling penting, ibadah kepada ALLAH.. solat.
Saya target utk membaca 1 buku seminggu
Saya target utk baca tafsir Al-Quran walaupun 1 muka surat setiap hari.

Macam2 saya nak buat.
Saya dah tak main CAFE WORLD kerana saya anggap buang masa.
Saya kurang tengok TV  dan boleh katakan masa TV saya seminggu ialah 2-3 jam sahaja.
Maaf, saya dah tak dengar lagu2 terkini di era atau hot tapi saya denngar Ikim.

Saya tidur setiap hari 4-5 jam atau 3-4 jam.
Saya tidur pkl 12-1 pagi dan saya akan bangun pkl 5 pg.
Saya ingin ikut jejak bapa saya.. 

Kenapa saya buat begitu?
Kerana saya ada misi.. saya ada matlamat.
Kerana saya juga tahu.. saya sudah tidak punyai masa..

Ja

Comments