Jika...


Saya selalu berangan...


1. Jika saya menang contest nie.. mesti saya.. bla bla bla
2. Jika saya dapat duit VSS banyak banyak nie... saya akan buat bla bla
3. Kalaulah saya duduk rumah tapi gaji masuk.. sure best bla bla bla...
4. Jika pada umur 45 tahun saya dapat berenti kerja...saya akan bla bla 
5. Jika saya dapat beli rumah kat sini.. mesti saya akan bla bla bla

Banyak benda boleh senarai kalau bab berangan. Cuma saya terfikir.. kenapa kadang2 apa yg kita hajati ALLAH tak tunaikan. Bukan ALLAH tak sayang kita. Sbb Allah sayang kitalah, dia tak bagi. Macam kita ajar anak kita la. Cuba kita mewahkan dia.. cuba kita manjakan dia.. sure dia tak boleh berfikir dan tak belajar ttg kesusahan. Kesusahan mengajar saya erti menghargai @ appreciation. . 

Saya cuba tak mengeluh. Saya cuba bersabar. Dalam motivasi pagi tadi mengatakan.. syurga di dunia ialah bila kita dapat mengecapi ketenangan hati. Walau dihimpiti dengan pelbagai dugaan, dia sabar dan tahu semuanya ialah drpd ALLAH. Subhanallah.. 


Comments