Thought of a day ...

Saya suka baca Quotes sbb ia membuatkan saya berfikir. Bila saya baca.. ayat yang keluo mesti TRUE and then saya relate pada diri saya. Orang lain maybe mempunyai pendapat yang lain.

Oooo 3-3 quotes ini adalah from motivator Zig Ziglar.

People don't buy for logical reasons. They buy for emotional reasons.
Dulu saya tak sedar. Skrang saya sedar. Banyak benda yang saya belajar skrang. Bayangkan orang pompuan.. mereka lebih suka dengar citer orang nangis dan berperasaan semua. Bab logic semua tolak ke tepi. Orang pompuan kalau kita mendengar masalah orang, kita kena emphathy. Kalau tak emphathy kang nanti kata dia tak sokong kita. Kekekke. Tapi kena paham gak, orang pompuan nak release tension kena luahkan. So, kena lah dengar.. tak gitu. Ada gak budak laki yang emo camnie. Saya penah jumpa sorang. Serabut! Hahahha.

Itu yg membuatkan beza lelaki dan pompuan. Laki tak emotional (ada gak yg emo). Pompuan macam saya memang sangat emotional. Hahahaha. Tapi saya sangat bersyukur kerana somi saya seorang yang boleh berfikir dgn logic dan dapat guide saya ke arah yang lebih bagus. Sebab tu la saya rasa kenapa pasangan itu tidak sama dan saling me neutralize kan each other.


People often say that motivation doesn't last. Well, neither does bathing - that's why we recommend it daily.
Kita tau kena solat sari 5 waktu. Tapi azan still bergema utk remindkan diri kita.. Dirikanlah SOLAT!!!! So, bagi saya.. saya sangat perlukan motivasi diri SETIAP HARI utk menyedarkan diri saya benda yang saya memang dah tahu. So, pada suami saya yang selalu nasihat dan tegur saya, jangan jemu tau nasihat saya. Saya pun sama.. tidak jemu utk menasihati anda... (Hahahaha... kalau dia baca blog saya..)


Your attitude, not your aptitude, will determine your altitude.
Suka rhythm dia "tude". Saya percaya kejayaan dalam bentuk apa saje perlukan attitude bukan bakat. Katalah saya ada bakat memasak. Tapi kalau saya sombong, riak, ia tak menjamin kejayaan pun. Doa banyak supaya ALLAH bersihkan hati kita. Hati bersih apa benda yang kita lakukan pasti akan berjaya walau di mana saja kita berada. Betul tak...

Tukar topik sat.. Tak sabar... hehhehe..



Hari Ahad.. hari Ahad. Gang MJ akan berjumpa. Walau bukan dapat berkumpul semua tapi apa yang membuatkan saya terasa rapat, sayang dan comfortable dgn mereka kerana mereka macam saya. Bukan 100% la. Memang tak sama pun. Saya mempunyai ramai kawan even kawan dari kecik pun saya ada. Tapi mereka adalah kawan yang byk mengubah hidup saya menjadi saya kerana kami saling menyokong diantara satu sama lain. 

Happy weekend semua... 

Comments