Selamat Hari Raya


Teringat satu nasyid Raya yang saya dengar kat IKIM tadi.. "biarlah saya tiada baju baru tetapi saya ada azam yang baru."  Saya tak payah tunggu tahun baru, sbb 30 hari pada bulan Ramadan saya cuba diri saya utk berubah menjadi diri saya yang baru. Yer.. azam saya supaya saya akan menjadi isteri yang baik yang baik, ibu yang baik dan anak yang baik dan menjadi Hamba Allah yang baik yang mengingati akhiratNYA selalu. Semoga Allah memakbulkan doa saya. Amin. (Sebenarnya saya berubah demi anak2 saya... kerana saya sayang anak2 saya..)

Eh ini bukan citer Selamat Tahun Baru 2011 lagi. Tapi selepas mengetahui maksud Eidulfitri tu sendiri saya terasa saya sendiri tak layak merayakan Hari Raya itu. Ibadah yang saya lakukan sepanjang bulan Ramadan itu sangat sedikit. Tak cukup.. Saya perlukan masa lagi. Sedih.. Selamat tinggal Ramadhan. Saya memohon agar Allah panjang kan umur saya supaya dapat menemui Ramadhan semula pada tahun depan. Saya akan cuba improve diri saya lagi.. Saya akan paksa diri saya lagi. Saya akan pastikan bukan diri saya saje menjadi lebih baik tetapi anak2 saya dan suami saya. 

Walau bagaimana pun.. selamat Hari Raya semua. Saya mintak maaf jika ada salah dan silap. Sengaja atau tidak sengaja kepada orang yang membaca blog saya ini. Berhati2 di jalan raya dan ingatlah ALLAH selalu.. pesanan utk diri saya juga. 

Comments