8 tahun..


Cupcake (Bukan saya punya. Tapi Tety yg punya. Dibuat oleh OvenComel.)


Mula2 saya tiada idea apa lah yang saya nak buat entry 8 Tahun Anniversary ini. 8 is just a number. More coming years to come tapi saya syukur perkahwinan ini sentiasa dilimpahi dengan rahmat dan kerahmatan NYA. Syukur kepada ALLAH kerana memberi kebahagian ini. Alhamdulillah. Semoga ianya kekal di dunia dan di akhirat jua. 

Semua orang kata muka kami seiras. Kata orang juga, kalau muka seiras jodoh sangat kuat. Kita hanya berkata tapi saya berdoa.. insya'allah. Semuanya ketentuan ALLAH. Saya tetap bersyukur kerana saya dikurniakan seorang pasangan yang saya dapat mengubah diri saya untuk menjadi insan yang baik. Ingat lagi doa saya masa mula2 nak kahwin dulu.. Mmg saya tak henti2 berdoa...."Jika ianya untukku ENGKAU permudahkanlah dan dekatkanlah YA ALLAH. Jika tidak ENGKAU jauhkanlah". Sehinggalah hari perkahwinan saya.. Saya mengucap kesyukuran kepada ALLAH.. inilah dia jodohku. 



Pagi2 lagi saya dah wish kat suami saya... Saya angkat tangan masa dia nak masuk toilet.. "Jap.. jap.. Happy Anniversary. Dah 8 tahun tau!!". Saya memang rock. Tak reti berjiwang2 sangat.  Muka cik somi saya senyum... saya suka tengok dia senyum. Hahahah. 


Pagi2 saya nampak status kawan2 saya yang share the same Anniversary. Memang sronok sbb setiap tahun kawan2 saya Hanis dan Tety mmg tak miss wish kat saya juga. Saya juga bila bangun pagi akan teringat adik saya, Hanis dan Tety. Semangat gitu bila ambik henpon dan sms mereka. Dapat reply pun seronok. Juga bila baca komen kawan2 pun seronok. 


Doa saya semoga hubungan saya bersama suami saya sentiasa dirahmati Allah. Saya cuba belajar lagi utk menjadi isteri yang baik. Manusia makin berubah, perangai juga berubah dan kita kena berubah supaya dapat memahami pasangan masing2. Yang saya belajar, apa jua keadaan.. bersabar. Itulah kunci kebahagian. Insya'allah jika diizin olehNYA. Saya berdoa utk kebahagian saya dan kawan2 saya sekalian. Kebahagian kita ialah kebahagian semua. 

Saya dedicate lagu ini utk suami saya.. supaya dia dapat dedicate kat saya.  kalau dia baca.. hahahha... I wanna grow old with you. 

Billy idol (speaking): good afternoon everyone. we’re flying at 26,000 feet,
Moving
Up to thirty thousand feet, and then we’ve got clear skies
All the way to las vegas, and right now we’re bringin you some in-flight
Entertainment. one of our first-class passengers would like to sing you a song
Inspired by one of our coach passenger, and since we let our first-class
Passengers do pretty much whatever they want, here he is.

Robbie hart (singing):
I wanna make you smile whenever you’re sad
Carry you around when your arthritis is bad
All I wanna do is grow old with you

I’ll get your medicine when your tummy aches
Build you a fire if the furnace breaks
Oh it could be so nice, growing old with you

I’ll miss you
I’ll kiss you
Give you my coat when you are cold

I’ll need you
I’ll feed you
Even let ya hold the remote control

So let me do the dishes in our kitchen sink
Put you to bed if you’ve had too much to drink
I could be the man who grows old with you
I wanna grow old with you

Comments