Wayang kita

Tarikh: 8 July 2010
Venue: GSC IOI



Masa: 1:40PM




Masa: 4:10PM



Semalam saya cuti bawak 2 orang anak teruna saya menonton wayang. After Firman balik sekolah pkl 1:00PM, terus ke IOI. Bawak baju2 spare semua. Salin dalam kereta. Mmg anak2 saya sangat excited. Berbekalkan pop corn dan air, mereka duduk dalam panggung dgn kusyuk sekali. 

TOYS STORY 3, saya ingatkan boring.. sbb Part 1 and 2 mcm citer budak2 gitu. Tapi Part 3 best rupernya. Saya bleh menangis tau. Poyo.. sbb citer kali ni memang menyentuh jiwa saya. Bayangkan Andy dah besar, sapa nak main dgn toys dia semua. Semua toys nie macam sedihlah. Andy dah bungkus semua menan dia dan plan masuk dalam loteng sbb mak dia suruh kemas barang2 mana yang nak pakai, simpan dan buang. Secara tak sengaja Mak dia terhantar ke rumah asuhan kanak2. Di sanalah pengembaraan mereka bermula. Saya terharu ngan semangat berpasukan dan setiakawan oleh gang Woody. Sadis bila last sekali menan nie dihantar kepada pemilik yang sangat menghargai permainan. 

DESPICABLE ME pun not bad walaupun pada awal permulaan citer nie saya tertidur. CIter nie kami tgk 3D. Okla citer kartun nie banyak pengajaran juga. Anak2 saya suka tengok kartun kecik2 tuh. Comel kata Ryan. Yang best anak2 saya tak penat. Mereka kusyuk dan gelak sakan. Sbb movie nie 3 D, mereka excited sbb movement gambar tuh mcm duk dekat ngan muka. Part yang paling touching bila mamat yang bernama Gru nie berubah sikap bila memelihara 3 budak perempuan nie. Nampak mcm typical touching story la tapi secara tak langsung mengajar saya utk berubah dan bersabar membesar 3 orang anak lelaki saya yg naughty ini.. hahahha. 

Antara 2 movie nie, TOYS STORY 3 yang paling best!

Esok dah weekend!!! Yeah!!!! Jangan lupa esok 27 Rejab.. Israk dan Mikraj. Renung2 kan lah peristiwa hari tersebut. 

p/s: Saya terasa mcm nak tulis artikel pasal yahudi... 

Comments