RIndu..




Orang yang paling saya rindu dalam gambar di atas ialah Has dan Mr. Jas. Tingat zaman dulu2. Meriah.. happy. Skrang dah tak sama. Kawan dah ramai yang dah pergi. Tiap2 tahun ada saje yang bye bye. Saya plak setia di sini kerana mencari rezeki. Dulu saya adalah adik dan panggil ramai kakak. Skrang, ramai yang panggil saya kakak plak sbb ramai after grad yang muncul. Adehh tuanya saya!!! Agaknya kalau saya terus di sini bakal dapat taraf makcik kot nanti. Muahahaha.

Adehh.. banyaknya kerja hari ini. Nak siapkan KPI, illustration new model, siapkan manuscript, mcm2.. semuanya kena meet the deadline dalam minggu ni dan kebanyakkan nya target HARI INI. Dah la semalam settle semua kerja rumah. Plan nak puasa hari ini pun tak dapat sbb tak bangun sahur. Esok saya harus puasa..

Tiba2 datang niat baik saya utk company saya bekerja ini. Sedih bila tengok operator pengeluaran yang penat berdiri 8 jam yang berusaha tanpa penat mencari rezeki. Tiba2 ada shut down. Adeh. Gaji tak diberi. Sian anak2 depa. Budget lari. Nak makan la.. beli susu, etc.  Mcm dept saya alhamdulillah.. kalau co shut down, kami masih bekerja.  "Ya Allah.. tingkatkan sales syarikat saya bekerja ini pada tahun ni dan seterusnya. Semoga keuntungan yang diperolehi nanti dapat dikongsi bersama kami yang bekerja dengan ikhlas mencari keredhaanmu".

Saya terfikir, kerja apa pun sama jer. Yang penting niat kita mencari  rezeki. Dugaan yang berlaku di sekeliling kita anggaplah dia dugaan sementara. Ada orang yg lagi teruk dr kita kan...

Adios. Sambung kerja.

Comments