My half day leave story


Yes.. I'm a mother, a wife and a worker to a Japanese manufacturing company. Luckily I'm not a manager or whatever. Just an ordinary worker of minah kilang. Kekkeke. My old school friend always thought me hold a highest job in the management. No No No. Cek nie Minah Kilang je OKEH. Takde nak jadi manager. Jadi kuli pun balik lambat. Kalau jadi manager mampuih Cek tak balik rumah kot. Hahahha.

My story of today.. I'm LATE! 3rd son selsema dan batuk, got phlegm gitu. My 2nd is OK. But eldest not so OK. Condition is just like Emran. Fine.. I woke at 5. Get ready everything by 6.30am. But when unpredictable incident happen like nak terberak.. nangis.. mana baju sukan.. malas nak pi sekolah.. esok cuti.. and Papa plak.. what to sign here or here.. what to get from the bank.. bla bla.. and MAMA.. a super duper COMPUTER brain has to remember every single things of their needs. Calm down .. calm down.. I told to myself.. dugaan.. dugaan..

Papa kata.. unfortunately I gave birth to 3 macho boys and he lost his previllege. Hahahha Papa seems so UNDERSTAND me. I told them.. Mama terpaksa pot pet pot pet. Sorry.. Mama is only a human and cannot think many things. Tak termasuk kerja opis lagi. Mana nak input dalam kepala otak. So please accept your MAMA yang suka bising2.

Finally bila semua dah lambat. Mama kena kasi makan ubat utk sorang2 yang sakit.. so 7.30am for me is LATE!! Nak hantar Emran lagi.. Tempuh traffic ke Shah Alam yang tak tahu cemana lagi. So.. OK late.. all my anak2 nak Mama hantar to school. Walla!!!

3 of them Mama uruskan. Ingat.. next week semua orang kena siap by 6.30am. By 7 am kena gerak dr rumah. Kalau semua lambat dan Mama asyik lambat.. baik Mama ikut Papa pergi London. Hahahahha... Papa gelak.. let's go and use your own money. Wahh ingat PAPA mau belanja.. hahahha.

Plan to bring Emran to clinic but he's OK with Atarax and Rhinatiol. Settle Firman yang sampai kat sekolah pkl 8 am and Ryan yang lambat gak yg tetiba nak berak kat rumah bbsitter.

8 am Papa called. "You ambik kunci keter I ker?" Selok my Doreamon poket. Yelahhhh.. Aiyyooo.. Pi balik rumah, kasi kunci kat Papa. How about Ryan.. fine.. Tok Mat tlg htr. TQ Tok Mat.

Sampai rumah.. sorry your key. I laid down on the sofa... Penat.. penat. Lupakan plan nak sidai baju.. nak buat kerja.. Tertidurr... zzzzzzzz... sampai LONDON.

.....................................


.....................................

....................................

.......................................

Ooo belum habis lagi...

Wake up at 10.30am. Good for me solat Dhuha dulu.. then pick up Ryan at 11.45am. Went to KFC.. Sent Ryan to bbsitter's house and kiss kiss Emran yang sedang tidur. Ryan happy with his meal.. oooohh utk Firman pun ada sekali nanti balik sekolah pkl 1 bleh makan.

And here I am in the office.. scan gambar Ryan kat atas.. and ready to do my work. Plan balik lambat hari ini... ADIOS! TQ for reading.

p/s,

sorry kalau buat anda sakit jantung..

Comments